فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان از آغاز رزمایش ١٠ روزه گروه‌های جهادی در لرستان خبر داد و گفت: در این رزمایش ۶٣٠ گروه جهادی برای خدمات رسانی در حوزه‌های مختلف در مناطق محروم استان حاضر می‌شوند.

 اعزام ۶٣٠ گروه جهادی برای خدمات رسانی به مناطق محروم لرستان

به گزارش قدس آنلاین، سردار مرتضی کشکولی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سالروز تشکیل بسیج سازندگی، از آغاز رزمایش ١٠ روزه گروه‌های جهادی در لرستان خبر داد و گفت: ۲۵ درصد از ظرفیت گروه‌های جهادی استان را طی ۱۰ روز آینده برای خدمت به محرومین در شهر و روستا بکار می‌گیریم.

وی افزود: تشکیل گروه‌های جهادی دو وجه دارد؛ تشکیل بسیج در دل انقلاب اسلامیه نورعلی‌نور بود و تشکیل گروه‌های جهادی در دل بسیج که آن هم خود نورعلی‌نور بود.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: تشکیل بسیج سازندگی با هدف گذاری درست محرومیت زدایی در سپاه و بسیج شکل گرفت، لکن دو روی سکه را در اینجا می‌توان دید؛ یکی ایجاد ظرفیت برای بروز و ظهور استعدادهای جوانان و یکی هم استفاده از ظرفیت و استعداد جوانان برای محرومین زدایی.

وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی هر جا که کشور نیاز داشته باشد پای کار هستند، خاطرنشان کرد: در سیل پل‌دختر کاری که دولت‌های قوی در دو سال می‌توانستند انجام دهند را جوانان بسیجی و جهادگر در دو ماه انجام دادند. 

کشکولی اظهار داشت: جوانان جهادی در هر صحنه‌ای که نیاز باشد حضور فعال دارند، همین نگرش است که کشور را بیمه کرده است، چنانکه در دولت‌های مختلف خیل عظیم جوانان بسیجی و جهادگر پای کار آمده و برای پر کردن خلأها تلاش کرده‌اند.

وی را بسیج حلقه وصل مردم و نظام برشمرد و گفت: گروه‌های جهادی هر جا رفته‌اند بدنبال رفع محرومیت بوده‌اند و در روستاها و مناطق محروم کارهای زیادی انجام داده‌اند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با بیان اینکه  ۶٣٠ گروه جهادی را برای فعالیت در ١٠ روز آینده پای کار آورده‌ایم که یک چهارم ظرفیت گروه‌های جهادی بسیجی است، افزود: حوزه تامین آب شرب، بهداشت و درمان، ساخت مسجد، خدمات اجتماعی، خدمات فرهنگی، مشاوره حقوقی ، مهارت آموزی و اشتغال و... از حوزه‌هایی است که گروه‌هایی جهادی در آن به ارائه خدمات خواهند پرداخت.

وی یادآور شد: همه این گروه‌ها در طول سال فعال هستند اما در این رزمایش ۱۰ روزه به صورت ویژه پای کار خواهند بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.